The Innocents Review: Un thriller norvegian puternic

Copiii îngroziți sunt o tradiție la fel de veche ca și genul în sine, presupusa puritate și inocență a unui copil fiind juxtapus cu acte oribile de violență asociate în mod normal cu adulții deranjați. Din Cine poate ucide un copil? la Sămânța rea și Copiii porumbului, groaza ne-a învățat să nu avem încredere niciodată în copii. Cel mai bun lucru Inocenții, cel mai recent film al co-scriitorului Thelma, nu este să combine acea noțiune preconcepută și să o combine cu o poveste despre oameni care descoperă că au superputeri la la Akirași explorează cât de crud pot fi copiii cu superputeri unul față de celălalt. Dacă numai produsul final a fost la fel de bun precum filmele care l-au inspirat în mod clar.

Scriitor / regizor Eskil Vogt (care a scris și scenariul pentru Cea mai rea persoană din lume, care a jucat În competiție la Cannes) ne cufundă pe deplin într-o lume a copiilor, una în care adulții există doar în periferie și fie pentru a enerva, fie pentru a-i mângâia pe tineri, și, de asemenea, într-o lume în care abilitățile superputeri sunt văzute ca doar o altă curiozitate, ca o truc magic sau având brațe flexibile. În mijlocul acestui lucru, întâlnim Ida (Rakel Lenora Fløttum), care poate părea inocentă și inofensivă, dar pare, de asemenea, să se bucure de tortura surorii ei mai mari Anna (Alva Brynsmo Ramstad) ciupind-o și punând sticlă în pantofi doar pentru a vedea dacă reacționează. Surorile se mută împreună cu părinții într-un nou complex de apartamente chiar în timpul verii interminabile norvegiene, unde majoritatea copiilor sunt în vacanță de vară. Totuși, Ida nu are probleme în a-și găsi noi prieteni, deoarece se împrietenește rapid cu timidul și intimidatul Ben (Sam Ashraf), care pare a fi capabil să mute obiecte cu mintea sa, și Aisha ieșită și amabilă (Mina Yasmin Bremseth Asheim), care aude gândurile vecinilor ei. De asemenea, Aisha pare a fi singura persoană care poate comunica cu Anna, al cărei autism regresiv o împiedică să poată vorbi.

Imagine prin Mer Films

Deși numeroase scene au loc în afara locului de joacă, Inocenții se simte destul de claustrofob datorită cinematografului Sturla Brandth Grøvlen juxtapunând fotografiile largi ale pădurii care înconjoară complexul de apartamente cu prim-planuri constante pentru a sublinia cât de mare este lumea și cât de puțin îi pasă de ceea ce se întâmplă cu personajele noastre. Probabil că nu este o coincidență faptul că filmul are același titlu Jack Claytonadaptarea lui Henry James din 1961 Turnul șurubului, care urmează unei guvernante convinsă că copiii pe care îi îngrijește dețin un secret teribil și ucigaș. Vogt este interesat să țină o oglindă publicului și să întrebe cât de departe trebuie să treacă cruzimea unui copil înainte să ne oprim să ne gândim la ei ca la copii. Ciupirea surorii tale este o chemare la atenție, un act de gelozie sau cruzime pură? Ce zici de un act oribil și inutil de lung de abuz asupra animalelor? Ce zici de crimă veche?

Pentru un film care adoptă o abordare lentă a ghețarului pentru a-și spune povestea – o a doua trecere la montaj ar putea face minuni pentru acest film lung de 2 ore care ar putea fi ușor de 80 de minute – defectele sale devin evidente la viteza luminii. Deși este un efort lăudabil din partea echipei de casting de a include copii de culoare, ceva rar văzut în filmele norvegiene moderne, politica rasială a filmului este ignorantă în cel mai bun caz și de-a dreptul insultătoare în cel mai rău caz. Nu că nu poți arunca un băiat de culoare pentru a juca ticălosul tău, dar când începi dintr-un punct în care chiar și protagonistul tău cu părul blond poate fi puțin crud uneori, așa cum pot fi copiii, doar pentru a te întoarce rapid și a plasa doar un personaj ca psihopat crud și sadic, mai bine îl justifici. Nu ajută ca filmul să recurgă la tropa foarte obosită și inutilă a autismului ca superputere, Anna (interpretată de o actriță capabilă) recoltând o putere secretă și puternică aparent legată de starea ei.

1626701315 375 The Innocents Review Un thriller norvegian puternic.5
Imagine prin Mer Films

Vogt vrea în mod clar ca publicul să se gândească la filme precum Akira sau Cronică, două filme despre băieți tineri care obțin superputeri și se transformă în monștri din cauza asta. Problema este că Inocenții nu se angajează niciodată pe deplin la acea idee sau chiar la aceea a copiilor care sunt în mod inerent răi unul pentru celălalt. Există bucăți de măreție, cel puțin în puținele momente în care vedem puteri folosite (cu un CG destul de impresionant, chiar dacă subtil pentru a porni). Dacă doar acele momente ar fi mai mult decât simple amintiri că The Innocents a fost inspirat de filme mult mai bune.

Scor: D

.