The French Dispatch Review: Pure Wes Anderson Whimsy

Nu se poate nega acest lucru Wes Anderson este unul dintre cei mai ușor de recunoscut regizori care lucrează astăzi, până la punctul în care parodiile sale pot fi recunoscute chiar și de cinefili ocazionali. Pentru a lui Dispeceratul francez, Anderson se uită la tipografie cu ochelari de nostalgie, special pentru reviste precum The New Yorker, pentru a-și crea cel mai iconic și mai asemănător film Wes Anderson până în prezent.

Povestea este prezentată cu un format antologic, cu durata de execuție împărțită în „un necrolog, un ghid de călătorie și trei articole de lung metraj”, fără un fir comun care să se alăture poveștilor în afară de faptul că sunt articole povestite de diferiți scriitori. Rezultatul se simte ca și cum ai viziona o reprezentare vizuală a unei reviste, fiecare articol având un stil și o personalitate distinctă care corespunde cu cel al scriitorului / naratorului său, fiecare dintre ei fiind suficient de aproape de distribuție încât să devină personaje în ei – până la punctul de a numi ideea de neutralitate jurnalistică absurditate absolută.

Imagine prin Searchlight Pictures

ÎN LEGĂTURĂ: Wes Anderson a avut distribuția lui „French Dispatch” urmărind aceste 5 filme înainte de filmare

Datorită formatului antologic și a restricțiilor de rulare pe fiecare segment, Dispeceratul francez se simte un pic îndepărtat emoțional în comparație cu unele dintre celelalte filme ale lui Anderson. Din cele cinci segmente, ghidul de călătorie, în care Owen Wilson explică istoria orașului fictiv în care se află birourile revistei, este complet uitată, cu toate acestea, Anderson nu este la fel de interesat de profunzimea emoțiilor sau de rezonanța tematică pe cât de interesat este să lase personalitățile mari să facă impresii mari și durabile asupra publicului. Luați de exemplu Benicio del Toro ca un artist de geniu care este, de asemenea, închis pentru o dublă omucidere sau Timothée Chalamet ca un meme ambulant, vorbitor despre adolescenți care acționează ca revoluționari, fără niciun indiciu despre câte anexe trebuie adăugate unui manifest. Obținem cea mai scurtă perspectivă despre ceea ce îi face să bifeze și care sunt motivațiile lor, dar segmentele lor sunt mult mai preocupate de ceea ce fac în scurtul timp în care le întâlnim decât în ​​ceea ce a venit înainte, lăsându-vă dorința de a afla mai multe.

Bineînțeles, o mare parte din motivul pentru care funcționează este că Anderson a adunat un grup de actori de top pentru cel mai recent film al său, atât în ​​numărul nebun de camee de pe lista A – toată lumea de la Saoirse Ronan la Christoph Waltz este în film, chiar dacă au doar două linii de dialog. Chalamet face o treabă grozavă jucând un personaj mai conștient de sine decât suntem obișnuiți să vedem de la el și relația sa cu Frances McDormandLucinda Krementz, care începe să scrie despre revoluția lui Chalamet și ajunge să se culce cu el, este încântătoare să vadă cum se joacă. Acestea fiind spuse, provine din performanța deosebită Jeffrey Wright ca un scriitor asemănător lui James Baldwin, care pur și simplu nu poate petrece mai mult de 5 minute spunând o poveste fără a intra în tangențe ciudate și lungi.

1626737353 86 The French Dispatch Review Pure Wes Anderson Whimsy.5
Imagine prin Searchlight Pictures

Chiar dacă Dispeceratul francez nu are adâncimea altor filme Anderson, pentru că regizorul vrea să se restabilească ca unul dintre cei mai diferiți regizori din punct de vedere estetic, aruncând fiecare ecran Wes Anderson pe ecran până la punctul în care este aproape o supraîncărcare senzorială . Filmul include totul, de la schimbarea raporturilor dvs. de aspect, la încadrarea simetrică, la trecerea de la culoare la alb-negru pe capriciu, la utilizarea extinsă a miniaturilor, la o secvență animată fenomenală și complet în afara stângului, direct a unei benzi desenate Aventurile lui Tintin. Toate acestea pot deveni un pic copleșitoare, deoarece Anderson pare să înghesuie aproximativ 20 de filme diferite într-un timp de rulare de două ore, iar vizionările multiple sunt cu siguranță încurajate să încerce chiar să înțeleagă jumătate din ceea ce încearcă Anderson să facă. Cu excepția faptului că totul funcționează din cauza sentimentului de dragoste și grijă, Anderson și echipa sa se revarsă în fiecare cadru, inclusiv Alexandre Desplat, care oferă unul dintre cele mai bune scoruri din ultimii ani.

Dacă nu sunteți un fan al stilului vizual al lui Anderson, acest film nu vă va convinge altfel. În cele din urmă, Dispeceratul francez este o încapsulare aproape perfectă a filmografiei lui Anderson și poate cel mai bun film de arătat noilor veniți. Dacă nu ar fi faptul că începutul filmului arată foarte clar că revista falsă s-a încheiat la începutul poveștii, aș alerga la chioșc pentru a cumpăra următorul număr.

Evaluare: A-

CONTINUAȚI CITIREA: „The French Dispatch” de Wes Anderson primește un nou afiș și o dată de lansare în cinematografe

.