Recenzii despre iluziile pierdute: o poveste palpitantă pentru zdrențuitoare

Iluzii pierdute preia sarcina de adaptare Honoré de Balzaccapodopera gargantuană Iluzii Perdues, considerată una dintre primele opere ale literaturii realiste europene, o lucrare cu o mulțime de părți în mișcare, personaje complexe și o portretizare incomparabilă a Orașului Luminilor într-un moment din timp, care nu este adesea prezentat pe ecran. Din fericire, regizor și co-scriitor Xavier Giannoli adaptează romanul pentru a face o privire provocatoare, cruntă, exaltantă asupra compromisului artistic, corupției și ambiției, oferindu-ne primul film de gangsteri cu critici și jurnaliști drept antiheroi.

Situată în 1821 în perioada Restaurării în Franța, după o revoluție sângeroasă și războaiele napoleoniene, țara se confruntă cu o perioadă de prosperitate. Este posibil ca monarhia să dispară, dar războiul de clasă continuă să conducă țara, despre care știi că este mai important decât orice faci, unde o privire greșită asupra cuiva sau chiar o tunsoare greșită îți poate distruge reputația. Cu toate acestea, există modalități de a avansa în societate care nu existau până acum, deoarece primii pași pentru industrializare permit mai multe oportunități de a încasa bani și de a vă cumpăra drumul către vârf. „Banii au fost noua regalitate și nimeni nu a vrut să-și taie capul”, spune povestitorul de la voce, care este principiul călăuzitor pentru povestea Iluzii pierdute.

În mijlocul tuturor, îl găsim pe Lucien (Benjamin Voisin), un tânăr din mediul rural care speră să caute faimă și avere în Paris ca poet. Nu îi lipsește încrederea, dar are nevoie de etichetă, contacte și bani. El se pricepe totuși la scriere și, când întâlnește un jurnalist la un proto-tabloid în era nașterii a presei tipărite în masă și a publicațiilor independente, liberale, Lucien constată că își poate face un nume cu critici ingenioase.

ÎN LEGĂTURĂ: Recenzie „Concurs oficial”: o satiră obraznică și mușcătoare despre film și filme de celebritate | Veneția 2021

Giannoli, care a co-scris scenariul Jacques Fieschi, folosiți povestea lui Lucien pentru a comenta puterea presei și ideea ca știrile false să nu fie un fenomen nou. Noile legi în vigoare permit publicațiilor senzaționaliste și provocatoare să atace clasa nobilă, în timp ce agenții de publicitate și părțile interesate încep să devină cei mai puternici oameni pe care nimeni nu îi cunoaște. viaţă. Aveți nevoie de o recenzie pozitivă a unei piese? Jucați favorabil, atât pentru un critic care dorește să obțină o poziție pozitivă, cât și pentru o armată de membri ai publicului gata să vă înveselească sau să vă huidă din carieră, dar nu uitați să permiteți și criticului să scrie o recenzie dură pentru o publicație diferită pentru a declanșa controverse, deoarece controversa se vinde.

Imagine prin Curiosa Films

Iluzii pierdute„Proiectarea producției dă viață excesului, glamourului, dar și decadenței și corupției Parisului după Revoluție. În timp ce clasele superioare îmbrăcate în costume fastuoase beau în cluburi mari pline de decorațiuni extravagante, platouri de argint și decorațiuni aurii, străzile sunt literalmente acoperite de închis și noroi. Această juxtapunere se reflectă chiar și în montajul filmului, care sare de la prelungiri lungi și extrase în scene care implică clasa superioară, la tăieri rapide în scene în care jurnaliștii de clasă inferioară, actorii și alți oameni ai clasei muncitoare petrec ca nu există mâine, cu orice fel de desfrânare imaginabil găsindu-și drumul spre ecran. La fel ca cele mai bune filme cu gangsteri sau chiar chiar Lupul de pe Wall Street, Iluzii pierdute este vorba despre exces și modul în care puterea expune cele mai întunecate impulsuri ale noastre. Este posibil ca Lucien să nu aibă un instinct de ucigaș sau o armă încărcată ca Henry Hill Bună ziua, dar are propria sa versiune a Copacabanei, o redacție în care maimuțele aleg următoarea carte de recenzie și cuvinte care se pot tăia cu ușurință ca niște cuțite. Voisin vinde cu ușurință carisma și încrederea în laudă de sine a unui bărbat tânăr, mizerabil și flămând, îndrăgostit de un oraș plin de oportunități și felul în care se orbeste de greșelile sale pe parcurs.

Deși filmul se încadrează în clișeul obosit (chiar dacă romanul original a fost publicat cu suficient timp în urmă încât să nu fi fost un clișeu la vremea respectivă), criticii fiind doar artiști eșuați, Iluzii pierdute are o dragoste emoțională și plăcută pentru arte și o admirație pentru cei care vorbesc în favoarea ei. Totuși, în ciuda faptului că este un film plin de momente excesive de exces de distracție, este cel mai ridicol când îl imaginează pe Lucien scriind o recenzie întreagă a unei piese chiar în fața prietenilor săi în câteva minute. .

Iluzii pierdute s-ar putea să nu rupă matrița în cale Bună ziua a făcut, dar oferă o poveste distractivă, provocatoare, hilară și, uneori, chiar în mișcare, cu un protagonist și un decor pe care nu l-am mai văzut până acum. Fie că sunteți un membru al presei care și-a imaginat întotdeauna că are suficientă putere pentru a face oamenii să se teamă de cuvintele voastre, sau cineva care este sigur că criticile sunt cumpărate și plătite de Rotten Tomatoes, Iluzii pierdute este sigur că va declanșa câteva conversații.

Evaluare: B +

.