Recenzie titană: un thriller psihosexual fascinant

În același timp, cel mai bun film de cultură auto de atunci Tokyo Drift, un film grotesc de groază corporală care reflectă cele mai bune David Cronenberg realizat vreodată și, de asemenea, un film ciudat de hilar și tandru, tată-fiu, A lui Julia Ducournau caracteristică de al doilea an, Titan, este cel mai ciudat film pe care l-am jucat la Cannes din acest an și este greu de văzut că nu este cazul atunci când se lansează în cinematografie. A începe chiar să descrie ceea ce face ca acest film să fie minunat înseamnă să scapi de surpriza de a-l experimenta singur. Deci, dacă nu doriți să știți nimic din ceea ce se întâmplă, știți că acesta este un spectacol incredibil de forță de la un regizor care sfidează toate convențiile și așteptările, un coșmar diesel de foc și metal și un timp distractiv imprevizibil la teatru (deși -in poate fi mai potrivit).

După ce a făcut un debut tulburător de violent și sexy cu explorarea dorințelor sale carnale în Brut, A lui Ducournau Titan explorează în mod similar dorințele cărnii, dar și ale sufletului, deoarece personajele noastre principale caută o legătură spirituală chiar și în cele mai improbabile locuri. Îl urmăm pe Alexia, care în copilărie a fost prinsă într-un accident de mașină care a lăsat-o cu o placă de metal pe cap (de unde și titlul), dar nu i-a luat dragostea de mașini, la propriu și altfel. Treceți rapid la prezent și la nou-venit Agathe Rousselle joacă Alexia adultă, care lucrează ca model dansând la spectacole auto.

Imagine prin NEON

ÎN LEGĂTURĂ: Primul trailer pentru „Titane” dezvăluie un thriller intens de la Cannes de la regizorul „Raw”

Cinematograf Ruben Impens filmează rutina lungă de dans a Alexiei într-o prelungire lungă, concentrându-se nu pe bărbații excitați care vin după mașini, dar rămân pentru fete, ci pe erotismul însuși Alexia se simte în timp ce carnea ei atinge și devine una cu metalul mașinii. Ca un iubit sexy, grotesc, al lui Cronenberg Crash și a Shinya Tsukamoto film de groază corporală, Titan este un film despre transformări. Corpurile sunt la fel de maleabile ca și metalul care se transformă în mașini urlătoare și rapide pe care Alexia pare să le poftească. Când o vedem pe Alexia lovind dușul comunitar după expoziția auto, Ducournau este interesat de frumusețea și maleabilitatea corpului uman și de durerea care vine odată cu transformarea acestuia. În loc să se concentreze asupra corpurilor goale ale dansatorilor doar de dragul ei, camera se fixează pe tatuaje, cicatrici, plăci metalice și piercing-uri în mamelon care se prind ușor și dureros în părul altcuiva accidental.

Desigur, nu există o transformare mai mare decât cea prin care trece Alexia după ce este forțată să fugă de autorități și să se ascundă pretinzând că este fiul mult pierdut al lui Vincent (un dezgolit emoțional și puternic Vincent Lindon), un căpitan de pompieri care caută să-și transforme propriul corp îmbătrânit prin injecții nocturne în fund pentru a-și păstra aspectul impresionant de Gaston. Ca o versiune mai întunecată și mai stilistică a Bart Layton‘s Imposterul, o vedem pe Alexia tăindu-și părul și chiar zdrobindu-și nasul pentru a-l imita pe Adrien. Cu cât Alexia petrece mai mult timp dând naștere fiului mut al căpitanului de pompieri, cu atât pare să înceapă să se bucure de noul ei corp, deoarece ea și căpitanul formează o legătură ciudată, dar unică, de siguranță și confort, având ca rezultat o adăugare ciudată, dar atrăgătoare la lista de vizionare de Ziua Tatălui.

1626629178 676 Recenzie titana un thriller psihosexual fascinant.5
Imagine prin NEON

Ducournau a realizat un film care poate fi citit în cel puțin 15 moduri, și toate acestea ar fi la fel de corecte, jucându-se cu orice, de la groaza corpului, până la nevoia noastră de cineva de care să aibă grijă și despre noi, până la a fi un film straniu ciudat în care Pompierii hiper-masculini, puțini îmbrăcați, dansează constant homoerotic în timp ce se scaldă în iluminatul bisexual, unul care conține cel mai profund și emoțional moment de acceptare ciudată de când Michael Stuhlbargmonologul sfâșietor din Sună-mă după numele tău.

În ciuda sensibilității din a doua jumătate a filmului sau a primei jumătăți violent Titan este, de asemenea, surprinzător de amuzant. Unde Brut a jucat întâlnirea grotescului cu senzualul, acest film se joacă cu absurdul comic. Momentele de hiper-violență sunt adesea rezultatul stângăciei cosmice, unde singura cale de ieșire este de a arde, a înjunghia și a scaunului de bară-a zdrobi pe cineva. Acesta este același film în care Macarena este folosit pentru a preda RCP și, de asemenea, în cazul în care o femeie care se prezintă ca un băiat începe să striptease deasupra unui camion de pompieri, în timp ce un grup de bărbați hipermasculini arată foarte confuz și cel puțin un pic în el.

Ajutând la realizarea unei legături tematice și atmosferice între Brut și Titan, Ducournau aduce cea mai mare parte a echipei înapoi împreună pentru o altă slujbă, din cinematografia hipnotică a lui Impens care canalizează Nicolas Winding Refn, la Jim Williams oferind încă un scor electrizant de care nu veți uita curând, chiar și unui cameo din Brut stea Garance Marillier – care joacă rolul unei fete cu același nume ca personajul ei Brut, ceva ce aleg să cred implică un univers comun de fel.

1626629178 560 Recenzie titana un thriller psihosexual fascinant.5
Imagine prin NEON

Caracteristicile studentilor sunt dificil de realizat, mai ales când debutul cineastului a lăsat o impresie la fel de mare ca și Brut, dar Ducournau a făcut-o din nou cu Titan, un film bizar, amuzant, tandru, sexy, sexy, despre transformări și legături umane care demonstrează asta Vin Diesel nu are și nu ar trebui să obțină monopolul filmelor despre mașini rapide și familie găsită.

Evaluare: A +

.