Nu respira 2 Recenzie: o îmbunătățire emoțională bine artizanată

Prin îmbinarea unui scenariu neașteptat de elegant cu o ambarcațiune splendidă din punct de vedere vizual – ca să nu mai vorbim de creșterea ante-ului pe emoțiile generoase, tabu descrise – Nu respira 2 mai mult decât își justifică propria existență. Ea saltează creativ peste filmul original din 2016 și servește ca o carte de vizită feroce pentru regizorul de debut Rodo Sayagues (care co-scrie cu regizorul original Fede Álvarez), și le amintește adulților care vizitează filmul puterea de a vedea niște rahaturi futute într-un cinematograf cu alți adulți fututi.

ÎN LEGĂTURĂ: Remorca cu bandă roșie „Nu respira 2” devine cu adevărat creativă odată cu uciderea

Imagine prin Screen Gems

Norman, orbul (Stephen Lang, remarcabil), nu mai este antagonistul nostru umbros care se ascunde printre marginile cadrului, gata să se apere de protagoniștii noștri care îi invadează casa. În schimb, el este personajul nostru central și poate „protagonistul” nostru – deși aș ezita să-l numesc „eroul nostru”, fie din perspectiva moralistă, fie din cea narativă. Aș susține că manta aparține tânărului Phoenix (Madelyn Grace), pe care Norman a adoptat-o ​​ca fiică după ce a salvat-o dintr-un incendiu de casă și a menținut-o în siguranță într-un mod de viață izolat, supraviețuitor, în ciuda protestelor sale pentru legături cu o viață obișnuită. Cu toate acestea, Phoenix nu poate rămâne singur mult mai mult timp, ca un grup de criminali vicios condus de Raylan (Brendan Sexton III) și-a invadat casa, provocând o luptă viscerală, personală pentru supraviețuire, care duce toate părțile implicate în afara punctului oricăror etichete sau limite stabilite anterior.

Prin plasarea lui Norman în centrul acțiunii de groază, Nu respira 2 face o treabă minunată de a stabili urgența, mizele și imprevizibilitatea. Heck, ideea că urmărim călătoria unui om cu adevărat vicios este în sine o alegere imprevizibilă, una în care filmul ridică întrebări legate de capacitatea de schimbare – sau mai important, o dorință pentru schimbare. Această dorință se manifestă în Phoenix; da, numele ei este probabil prea îngrijit (trebuie să se ridice din acea cenușă de foc literală a casei!), dar reprezintă o forță emoțională și profunzime care conferă scenariului imaginii o coloană organică, alimentată de personaje, care lipsește din prima. De asemenea, oferă lui Sayagues o mulțime de oportunități de a compune imagini care sunt suficient de inteligente pentru a face fanii genului să se ridice, dar suficient de umane pentru a se simți câștigate, mai degrabă decât atribuite. De la utilizări înțelepte ale oglinzilor care separă caractere unele de altele până la sosirea câinilor ca semnificație vizuală a empatiei, Nu respira 2 este o prezentare deosebit de frumoasă a haosului de multe ori urât. Bravura ia de mult Pedro Luque și design puternic de producție de la David Warren sunt, astfel, cireșe deasupra unui cuptor deja gustos, surprinzător de hrănitor, mai degrabă decât întregul desert.

Acum, uite: un sundae este încă un sundae, indiferent de modul în care îl îmbraci. Anumite segmente de public pot vizualiza Nu respira 2 ca mâncare junk și nimic mai mult. Teatrul în care l-am văzut a avut tendința de a izbucni în râs neintenționat, fie că este nervos la un efect de gore, cu dispreț la o citire a liniei deosebit de prea gătită, sau o combinație a celor două la unele dintre cele mai agresive viraje sordide ale filmului (amintiți-vă de primul film Acesta încearcă să-l facă într-o direcție diferită și reușește în mare măsură, datorită personalizării generale și centrului emoțional al filmului. Am spus prea multe). Cu riscul de a revizui publicul mai degrabă decât filmul, voi spune că aceste explozii de reacție au servit ca o dovadă a puterii filmului; putere care poate crește puțin (sau mult) stabilitatea trecută, dar putere care este încă putere. Nu respira 2 este, în cele din urmă, un thriller național din anii ’90, cu viscerele sale tabu, până la 11, și un prestigios, SpielbergSimțul meșteșugului vizual și emoțional, adăugând o strălucire binevenită. Este genul de film care există pentru a provoca un public; indiferent de reacția voastră guturală, indiferent dacă vi se pare că va fi următoarea venire Brian De Palma sau Tommy Wiseau sau undeva la mijloc, reacția este o dovadă suficientă că funcționează. E dracului distracţie a privi, este ceea ce spun.

1629315261 801 Nu respira 2 Recenzie o imbunatatire emotionala bine artizanata.5
Imagine prin Screen Gems

Și la acea provocare centrală, acea idee potențial de nedescris că Norman, pe care l-am urmărit omorând și răpind și torturând și asaltând sexual cu acel baster de curcan în primul film, este acum „eroul nostru”, pe care îl „înrădăcinăm”: filmul – ceea ce în mare parte nu face o afirmație dacă îl vom găsi simpatic sau schimbător, folosindu-l în schimb ca un personaj catalizator pentru călătoria lui Phoenix – culminează cu un fel de gest către o afirmație a tezei despre a fi un „monstru” versus a fi un ” uman.” Dar filmele, în special plimbările de tip hard-gen care doresc să obțină orice fel de ascensiune din audiența lor, nu amestecă întotdeauna reprezentarea a ceva cu susținerea a ceva. Personajele centrale ale Nu respira 2 poate ajunge să creadă ceva. Nu trebuie să fim de acord cu aceste credințe; în multe cazuri, punctul de vedere explicit moral ar fi să nu fie de acord cu ele. Încă ne putem lega de plimbare, permițând convingerilor noastre să fie pătrunse, dar nu rupte, luând în considerare meșteșugul neașteptat de splendid și emoția de-a lungul drumului.

Grad: B +

Nu respira 2 joacă în prezent în cinematografe.

CONTINUAȚI CITIREA: Da, „Nu respirați 2” are o scenă post-credit – Iată ce ar putea însemna